Ferrari pokračuje vo svojom rekordnom roku s ďalším prekvapením priamo z Maranella. Po modeloch 296 Speciale, Amalfi, 849 Testarossa a jej verzii Spider, bez zabudnutia na technické detaily budúcej Ferrari Elettrica, prichádza šiesta novinka roku 2025: Ferrari SC40. Záhadné meno, ktoré sme si všimli už v júni, keď Ferrari zaregistrovalo dve zaujímavé značky: CZ26 a SC40.
Jedinečný výtvor, pocta legende F40

Táto SC40 nie je sériová superšportová verzia, ale one-off, teda jediný exemplár, pochádzajúci z programu Special Projects Ferrari. Navrhnutá Centrom dizajnu Ferrari pod vedením Flavia Manzoniho, je postavená na technickom základe 296 GTB, pričom preberá jej architektúru so stredovým zadným motorom V6 hybrid s výkonom 830 koní.
No viac ako samotná technika púta pozornosť jej duch: SC40 je modernou reinterpretáciou legendárnej F40 z roku 1987. Jej ostré línie, pevné krídlo, odvetraný zadný kryt motora a kompaktné proporcie okamžite pripomínajú legendu éry Enza Ferrariho, pričom jej dodávajú štýl prítomný vo všetkých súčasných modeloch značky. Ferrari pritom zdôrazňuje, že cieľom nebolo vytvoriť modernú repliku, ale model s vlastnou osobnosťou.
296 prezlečená za F40
Pod touto sochársky tvarovanou karosériou sa teda ukrýva technológia 296 GTB. Motor V6 s uhlom 120° a objemom 2 992 cm³, doplnený o elektrický motor, poskytuje 830 koní, vďaka čomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť viac ako 330 km/h. Ide teda o výkon hodný superšportu, aj keď rolu duchovnej nástupkyne F40 pravdepodobne prevezme budúca Ferrari F80, ešte radikálnejšia.
SC40 stavia predovšetkým na emocionálnom dizajne a symbolickej hodnote. Jej biela karoséria, nazvaná SC40 White, bola vyvinutá výhradne pre tento projekt. Tento chladný, kovový odtieň jemne odráža svetlo, zatiaľ čo karbónové detaily a logá SC40 vygravírované v reliéfe pripomínajú jej exkluzivitu. Niektorí by možno uprednostnili žltú alebo červenú…
Medzi priemyselným umením a mechanickou čistotou

Každá línia SC40 ako keby vychádzala z geometrie: dlhá, nízka kapota, hlboko tvarované boky s veľkými výduchmi z karbónu a mohutné pevné zadné krídlo v rovnakej bielej farbe. Celok dopĺňajú presné vertikálne línie, takmer architektonické, typické pre rukopis dizajnéra Flavia Manzoniho.
Vzadu čierna mriežka odhaľuje mechanické komponenty, zadné svetlá pripomínajú 296 GTB a centrálny výfuk z titánu a karbónu dotvára túto vizuálnu symfóniu. Výsledok: automobil, ktorý spája minulosť s budúcnosťou.
Interiér poteší puristov
Vo vnútri vzdáva Ferrari priamu poctu F40 prostredníctvom použitia Kevlaru, materiálu, ktorý sa stal symbolom superšportov 80. rokov. Tu je prepracovaný – karbón-Kevlar nájdeme na prahoch, za sedadlami, na volante a dokonca aj na koberčekoch. Kabína kombinuje tmavosivý Alcantara poťah s červenou technickou látkou Jacquard, pričom logo SC40 je vtkané do opierok hlavy.
Dva roky práce

Rovnako ako všetky projekty z programu Special Projects, aj SC40 bola vyvinutá na mieru pre jedného klienta, v úzkej spolupráci s dizajnérmi z Maranella. Každý detail – od návrhu kolies až po výber materiálov – schvaľoval samotný majiteľ. Projekt si vyžiadal takmer dva roky práce, pričom nejazdiaca kópia bude vystavená v múzeu Ferrari v Maranelle.

Pridaj komentár